چسب پهن کارتن

بهترین و بدترین انتخاب‌ها به‌عنوان چسب پهن کارتن

هر وقت که افراد می‌خواهند محتویاتی را بسته‌بندی کنند، برای انجام این کار به دو عنصر اصلی احتیاج دارند: کارتن و چسب پهن کارتن. فرهنگ نادرستی که در جامعه درباره انتخاب و استفاده از نوارچسب‌های مختلف وجود دارد باعث می‌شود که مردم در اکثر اوقات از هر چسب استفاده‌ای کنند که آن چسب اصلا برای آن کاربرد طراحی نشده‌است. مثلا از چسب شیشه‌ای برای سیم‌کشی استفاده می‌کنند یا از چسب پهن برای بسته بندی!!!

تعجب کردید درست است؟ مگر چسب پهن برای بسته‌بندی طراحی نشده‌است؟

پاسخ این است که خیر. با اینکه چسب‌های پهن مختلفی در بازار وجود دارد اما فقط به برخی از آنها می‌شود گفت “چسب پهن کارتن”. بنابراین بیایید ببینیم کدام انواع چسب‌های پهن برای بسته بندی کارتن مناسب است.

بهترین چسب پهن کارتن برای بسته‌بندی جعبه‌ها

اصلا چه اهمیتی دارد که ما از چه چسبی برای چه کاربردی استفاده می‌کنیم؟ چسب، چسب است دیگر! اما لطفا اشتباه نکنید.  حتی چسب بسته بندی با هدف انبار کردن و چسب بسته بندی با هدف حمل و نقل، با یکدیگر متفاوتند. این موضوع را در مقاله دیگری از مجله چسب تاو توضیح داده‌ایم. اما لازم است که بدانیم چند نوع چسب پهن کارتن وجود دارد و چسب تاو، عمده فروشی کدام یک از آنها را انجام می‌دهد.

چرا این موضوع انقدر مهم است؟

هنگامی که آماده حرکت می‌شوید یا می‌خواهید بسته‌های خود را در انبار ذخیره کنید، انتخاب صحیح چسب پهن بسیار مهم است. اگر دقت کافی را نداشته باشید و از چسب نامناسبی که اصلا چسب پهن کارتن نیستند استفاده کنید، اقلام خود را آسیب پذیر کرده‌اید و روی آنها یک قمار دو سر ضرر بسته‌اید.

استفاده از چسب نادرست می‌تواند باعث ریزش یا باز شدن جعبه‌ها در حین جابجایی شود. برای جلوگیری از این امر، باید مطمئن شوید که انواع نوارچسب را می‌شناسید و می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. اگر قصد دارید استاندارد کار کنید، احتمالاً از چسب 5 سانتی شیشه‌ای استفاده خواهید کرد که پیشنهاد ما هم است و ما بهترین چسب 5 سانتی بازار را تولید می‌کنیم که می‌توانید برای خرید عمده آن، با شماره تماس موجود در همین صفحه تماس بگیرید.

اما گزینه‌های مختلف دیگری نیز وجود دارد. فقط قبل از بررسی انواع مختلف نوارچسب‌های پهن، چند فاکتور وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر داشته باشید.

عوامل اصلی در چسب پهن کارتن

عرض: معمولا استانداردترین چسبی که می‌توانید برای بسته‌بندی استفاده کنید چسب 5 سانتی است. نوارچسب پهن قوی‌تر است و می‌تواند وزن بیشتری را نگه دارد. اما نوارچسب نازک فقط برای اقلام داخل جعبه یا اتیکت زدن جعبه‌ها مفید است.

چسبندگی: برای بسته‌بندی جعبه‌ها نیاز به نوارچسبی دارید که به خوبی و محکم به جعبه بچسبند. چسب اکرلیک انتخابی مناسب است. چسب‌های ضعیف‌تر مانند نوار چسب معمولی یا حتی چسب برق، به جعبه‌های مقوایی نمی‌چسبند.

دما: دمای جعبه‌ها و محیط را در نظر داشته باشید. اگر بسته‌ها را انبار می‎‌کنید، جعبه‌ها در طولانی مدت دما‌های مختلفی را تجربه خواهد کرد. همچنین برای حمل و نقل نیز باید دمای محیط را از مبدا تا مقصد درنظر بگیرید. اگر در روزهای گرم حرکت می‌کنید، نواری می‌خواهید که بتواند گرما را بدون از دست دادن چسبندگی خود تحمل کند.

بهترین چسب‌ها برای کارتن

چه نوارچسب‌هایی برای بسته‌بندی کارتن‌ها مناسب هستند؟

چسب حمل و نقل

به چسب 5 سانتی فکر کنید. تصویری که به ذهنتان خطور کرد چسب حمل و نقل است. این نوار، نازک و شفاف است و وقتی آن را از رول جدا می‌کنید صدای بلندی مانند پاره شدن ایجاد می‌کند. نوار حمل و نقل از یک چسبی استفاده می‌کند که جعبه‌های شما را در هر حرکت کوتاه مدتی بسته نگه می‌دارد. برای آسان‌تر شدن استفاده از این چسب و همچنین نوار چسب انبار، از به یک دستگاه تنفگی نیاز دارید که به آن چسب‌کش می‌گویند. چسب و حمل و نقل معمولا عرضی در حدود 48 میلی‌متر دارد و به آن چسب 5 سانتی یا چسب پهن گفته می‌شود. می‌توانید آن را به صورت عمده از وبسایت ما تهیه کنید.

چسب انبار

چسب انبار از نظر ظاهر و اندازه شبیه به چسب حمل و نقل است. اما تفاوتی که بین آنها وجود دارد از نظر میزان و مدت‌زمان چسبندگی است. چسب انبار با ماده چسبنده اکریلیک ساخته شده است و برای جعبه‌هایی که در انبار قرار می‌گیرند، به گونه‌ای طراحی شده است که ماندگاری بیشتری داشته باشد. این چسب باید تا 10 سال دوام داشته باشد و در دما‌ها و رطوبت‌های مختلف چسبندگی خود را حفظ کند. اگر قصد دارید جعبه‌های خود را در یک واحد ذخیره سازی انبا کنید، این چسب گزینه ایده‌آلی برای استفاده خواهد بود.

درباره چسب حمل و نقل و چسب انبار بخوانید:

.::: انواع نوارچسب پهن؛ هر کسی را بهر کاری ساختند! :::.

چسب کاغذ قهوه‌ای

چسب کاغذ قهوه‌ای یک نوار محبوب برای بسته بندی جعبه هاست. از آنجایی که این چسب از نوار کاغذی ساخته شده‌است، استفاده از آن آسان است و به آسانی نیز پاره می‌شود. با این حال، کاغذی بودن نوار آن را در برابر رطوبت و پارگی در حین جابجایی آسیب پذیر می‌کند. چسب کاغذ قهوه‌ای برای جعبه‌های سبک وزن خوب کار می کند؛ اما اگر برای اثاث‌کشی، حمل و نقل یا ذخیره‌سازی بسته‌ها نیاز به چسب قوی‌تری دارید.

چسب کاغذی صمغ دار

نوارچسب کاغذی صمغ دار ظاهری شبیه به چسب کاغذ قهوه‌ای دارد. احتمالاً دیده‌اید که این نوارچسب در جعبه‌هایی که هنگام سفارش آنلاین دریافت می‌کنید استفاده می‌شود. هنگامی که این نوار توسط آب فعال می شود، چسبندگی قوی‌ای ایحاد می‌کند.

این موضوع برای جعبه‌های سنگین مناسب است، زیرا نوار به خوبی در برابر وزن آنها مقاومت می‌کند. استفاده از این نوار فقط برای وقتی توصیه می‌شود که می‌خواهید در مسیر بسیار دور حرکت کنید یا جعبه‌های سنگین را بسته بندی کنید. فعال کردن چسب این نوع نوارچسب یک دردسر بزرگ است و همچنین خط تقویت شده‌ای که روی درز جعبه کشیده‌ می‌شود باز کردن آن را دشوار می‌کند.

بدترین چسب‌ها برای بسته‌بندی کارتن

خب، حالا بدترین ‌چسب‌ها برای بسته بندی کارتن کدام هستند؟

نوار ماسک

نوار ماسک یک نوار نازک است که به راحتی شکسته یا کنده می‌شود. استفاده از نوار ماسک به هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود؛ زیرا چسبندگی قوی‌ای ندارد و نمی‌تواند جعبه‌های شما را به خوبی بسته مگه دارد. در عوض، از این نوار برای قرار دادن وسایل در پلاسیک بسته بندی حباب دار یا استفاده کنید. همچنین می‌توان از آن برای برچسب زدن اقلام و جعبه‌ها استفاده کرد؛ زیرا به راحتی جدا می‌شود و هیچ اثری از آن باقی نمی‌گذارد. در اصل نوار ماسک برای استفاده در نقاشی طراحی شده‌است نقاش بخش‌هایی از بوم را که نمی‌خواهد یا فعلا نمی‌خواهد رنگی شود، با نوار ماسک می‌پوشاند و پس از برداشتن آن، هیچ ردی روی بوم جا نمی‌ماند.

نوار داکت

در حالی که نوار داکت تقریباً برای همه چیز کار کاربرد دارد اما به عنوان جایگزینی برای چسب پهن کارتن توصیه نمی‌شود. بر خلاف نوارچسب استاندارد حمل و نقل یا انبار، نوار داکت از چسب لاستیکی استفاده می‌کند. این ماده چسبنده نه تنها رد چسبناکی از خود به جایمی‌گذارد، بلکه باز کردن جعبه‌ها را نیز به یک کابوس تبدیل می‌کند. همچنین چسب داکت معمولاً به خوبی به مقوا نمی‌چسبد و در مقایسه با سایر نوارهای بسته بندی می‌تواند بسیار گران باشد. اصلا برای بسته‌بندی از آن استفاده نکند.

نوار واشی

نوار واشی اصلا گزینه مناسبی برای بسته بندی جعبه‌ها نیست. از آنجایی کاربرد این چسب ساحت کاردستی است، نوار، کیفیت چسبندگی و عرض مناسب برای مهر و موم کردن جعبه‌های شما ندارد. این چسب فقط می‌تواند یک ابزار ارزان و آسان برای سازماندهی جعبه‌ها باشد. آن‌هم فقط در صورتی که انواع مختلف آن را تهیه کنید. سپس برای کارتن‌های شکستنی یک طرح، کارتن‌های وسایل برقی یک طرح، کارتن‌های لباس یک طرح و همینطور برای هر دسته یک طرح انتخاب کنید. همین دسته بندی‌را نیز می‌توانید با یک ماژیک انجام دهید و نیاز به خرید چند نوار واشی و حفظ کردن اینکه کدام طرح برای کدام دسته است نیاز ندارید. کلا نمی‌صرفد.

چسب برق / چسب عایق

درست است که چسب برق یا همان چسب عایق برای مهر و موم کردن جعبه‌های متحرک به اندازه کافی قوی نیست؛ اما ابزاری عالی برای گروه بندی سیم‌ها، کابل‌ها، شارژرها و… در کنار هم است. این نوار را می‌توان به راحتی جدا کرد و مجدداً برای ترکیب گروه بندی‌های مختلف استفاده کرد. با تهیه رنگ‌های مختلف نیز می‌توان جعبه‌ها را دسته بندی کرد و مانند نوار واشی برای هر دسته از یک چسب برق رنگی برای علامت‌گذاری استفاده کرد.

نوار اسکاچ

از آنجایی که نوار اسکاچ یکی از نوارچسب‌های ضعیف است، استفاده از آن برای بسته بندی جعبه‌ها توصیه نمی‌شود. درعوض، باید از آن برای اتصال سیم‌ها به وسایل الکترونیکی یا محکم کردن پلاستیک حباب‌دار استفاده کنید.

جمع بندی

اکنون که نوارچسب‌های مختلف بسته بندی جعبه‌ها را می‌شناسید، باید بتوانید در مورد انتخاب بهترین چسب پهن کارتن برای خود تصمیم بگیرید. موقعیت‌ها و نیازها با یکدیگر متفاوت هستند. بنابراین به خاطر داشته باشید که چه چیزی برای نیاز خاص شما مناسب است.

به مواردی مانند مدت زمانی که اقلام شما در جعبه‌ها قرار می‌گیرند، دمایی که آنها تحمل خواهند مرد و وزن جعبه‌ها فکر کنید. با پاسخ به این سوالات می‌توانید بهترین نوار بسته بندی را برای نیازهای خود تعیین کنید. همچنین می‌توانید نوارهای بسته‌بندی استاندارد را به صورت عمده، از طریق تماس با شماره تلفن زیر تهیه فرمایید.

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

0 / 5. تعداد رأی: 0

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
راه های ارتباطی با مدیر فروش: آقای ملایی
تلفن تماس شماره موبایل: 09127621429
واتساپ چسب تاو واتساپ: کلیک کنید
اینستاگرام چسب تاو اینستاگرام: jcom.ir
ایمیل چسب تاو پست الکترونیکی: info@irtape.ir
اشتراک گذاری