پاک کردن جای چسب

چگونه جای چسب پهن را پاک کنیم؟ 8 نکته آسان و تست شده

دلیل اصلی استفاده ما از چسب پهن چیست؟ معلوم است؛ چسباندن! اما همین قابلیت گاهی تبدیل به موضوعی اعصاب خوردکن می‌شود. سوالی وجود دارد که شاید هنوز جامعه پاسخ مناسبی برای آن پیدا نکرده‌است. زیرا ما هر هفته چندین تماس داریم که افراد از ما می‌پرسند رد چسب با چی پاک می‌شه؟ همچنین متوجه شدیم عده خیلی زیادی از افراد (از جمله خود شما) نیز در گوگل جستجو می‌کنید:«چگونه جای چسب پهن را پاک کنیم؟». شما تنها نیستید و افراد زیادی دنبال روشی برای پاک کردن جای چسب می‌گردند. پاسخ این سوال یک بار برای همیشه در وبسایت چسب تاو مطالعه فرمایید و مشکل خود را حل کنید.

وظیفه خود دانستیم که پاسخ مناسبی برای این سوال پیدا کنیم. چندین روش عملی و تست شده را بررسی و در نهایت آسان‌ترین‌های‌شان را برای آموزش به شما انتخاب کردیم. نتیجه کار به 8 نکته تقسیم شدد که در ادامه مطلب، آن‌ها را مطالعه خواهید فرمود.

چگونه جای چسب پهن را پاک کنیم؟

تا لحظاتی دیگر، یک‌بار برای همیشه پاسخ‌ مناسبی برای سوال خود پیدا خواهید کرد. این صفحه را بوک‌مارک کنید تا هر بار کسی پرسید جای چسب شیشه ای با چی پاک میشه یا رد چسب با چی پاک میشه، شما تنها کسی باشید که به جواب دسترسی دارد و آن‌را با دیگران به اشتراک می‌گذارد. در انتهای مقاله نیز به عنوان امتیاز ویژه مقاله به شما آموزش خواهیم داد که چگونه از جاماندن رد چسب شیشه‌ای و رد چسب پهن جلوگیری کنید.

جای چسب پهن با چی پاک میشه

پاک کردن جای چسب، نکته اول: تست کنید!

لطفا هر روش، تکنیک یا ماده پاک‌کننده‌ای را که می‌خواهید استفاده کنید، ابتدا آن‌را روی یک سطح کم‌اهمیت بیازمایید. این کار برای اطمینان از عدم آسیب‌دیدن سطح اصلی مهم است. مخصوصا اگر می‌خواهید رد چسب را از روی سطوحی مانند چوب، پلاستیک، سطوح رنگ‌شده و هر سطح آسیب‌پذیر دیگری امتحان کنید. از دیگر سطوح آسیب‌پذیر می‌توان به شیشه، ظروف تفلون، لیبل محافظ گوشی و… اشاره کرد.

پس یک بار دیگر مرور کنیم: چگونه جای چسب پهن را پاک کنیم؟ نکته اول این است که ابندا مطمئن شوید به سطح موردنظر آسیب نخواهد رسید!

پاک کردن جای چسب، نکته دوم: دقت کنید!

چسب زخم را درنظر داشته باشید. اگر هنگام جداکردن چسب زخم از روی پوستتان سریع عمل کنید، در یک لحظه همه‌چیز تمام می‌شود اما اگر آرام آرام این‌کار را انجام دهید درد بیشتری خواهید کشید و آسیب بیشتری خواهید دید. رعایت این نکته برای همه شرایط صدق نمی‌کند. بلکه در بعضی از موقعیت‌ها اتفاقا باید خیلی‌هم آرام آرام و با طمأنینه این‌کار را انجام دهید. وگرنه ممکن است رنگ روی درب چوبی را بکَنید یا لباس خود را پاره کنید!

پاک کردن جای چسب، نکته سوم: خراش دهید!

از یک کاردک یا چاقو برای خراشیدن جای چسب از روی سطح مورد نظر استفاده کنید. اما مطمئن شوید و احتیاط کنید که لبه تیز ابزاری که استفاده می‌کنید را خیلی محکم فشار ندهید. در صورتی که سطح موردنظرتان از جنس شیشه‌است، پاشیدن مقداری شیشه‌پاک‌کن یا همان رایت، کارتان را بسیار آسان خواهد کرد. اما اگر هدف شما سطوح مقاوم در برابر خط‌وخش هستند، مانند سنگ، می‌توانید از ابزار خشن‌تری استفاده کنید و خودتان نیز کمی خشن باشید! زیرا چسب از روی این سطوح کمی سخت پاک می‌شود.

پاک کردن جای چسب، نکته چهارم: آب‌گرم و صابون!

برای پاک کردن رد چسب پهن از روی سطوحی مانند اکریلیک، گچ، آسفالت، مس، لعاب، شیشه، مشمع کف اتاق، مرمر، پیوتر، پلکسی گلاس، وینیل و… تنها چیزی که لازم دارید آب گرم و صابون است. آب گرم رد چسب را نرم می‌کند. سپس تنها کاری که لازم است انجام دهید این‌است که آن را با یک اسفنج یا پارچه پاک کنید. کف صابون نیز باعث از بین رفتن سیاهی‌ها و کثیفی‌هایی خواهد شد که رد چسب آن‌ها را به خود جذب کرده‌است.

پس رد چسب پهن با چی پاک میشه؟ آب گرم و صابون.

پاک کردن جای چسب، نکته پنجم: گرما اعمال کنید!

این نکته برای سطوح سخت کاربرد دارد. لطفا برای سطوحی که در نکته سوم گفته شد استفاده نکنید و همان آب‌گرم و صابون را مورد استفاده قرار دهید. اما روی سطوحی مانند زمین یا روی دیوار آب گرم جواب نمی‌دهد و نیاز به حرارت مستقیم دارید. به‌همین منظور باید از سشوار، هیتر، تفنگ حرارتی یا حتی مشعل آتش استفاده کنید. تاباندن حرارت مستقیم چسب را ذوب می‌کند. در این حالت باید به آرامی با استفاده از یک ابزار چسب را بخراشید. پس از اینکه منطقه حرارت داده شده شروع به سرد شدن کرد، چسب نیز شروع به سفت شدن می‌کند و این بهترین فرصت برای کندن آن است.

پاک کردن جای چسب، نکته ششم: آب‌پاشی و ساب‌پاشی!

برخی از چسب‌های ساختمانی هستند که روی سنگ، آجر، بتن و… بسیار سرسخت‌اند و تنها راه برای پاک‌کردن آن‌ها استفاده از فشار مستقیم مانند فشارآب یا سندبلاست (ساب‌پاشی) است. اما فشار آب و سندبلاست، خودشان می‌توانند روی سطح مورد نظر رد بیاندازند. این نکته را درنظر داشته باشید.

پاک کردن جای چسب، نکته هفتم: برس بزنید!

از صابون روی سطوحی مانند سنگ، بتن، گرانیت، موزاییک، کاشی، سنگ آهک و سنگ بنایی استفاده نکنید. زیرا تفاله‌ای از خود به‌جای خواهد گذاشت که از رد چسب سخت‌تر پاک می‌شود. به جای آن، محلولی از پودر لباسشویی یا جوش شیرین با آب تهیه کنید. دقت کنید که باید آب و جوش شیرین یا پودر لباسشویی را طوری ترکیب کنید که یک خمیر به دست بیاید. پس از تهیه خمیر موردنظر، آن را با یک برس نرم روی مکانی که می‌خواهید پاک کنید، پخش نمایید. برای مناطق کوچک و ریز می‌توانید از مسواک استفاده کنید. به آرامی خمیر را روی لکه پخش کنید و پس از آن‌که لکه از بین رفت، با آب گرم شفاف آبکشی نمایید.

پاک کردن جای چسب، نکته هشتم: الکل نجاتتان می‌دهد!

البته فقط برای پاک کردن جای چسب!

الکل بهترین حلال برای چسب‌هایی است که در مقابل صابون، گرما و فشار مقاومت می‌کنند. مالیدن کمی الکل روی لکه و ماساژ دادن آن باعث می‌شود که خاصیت چسبندگی خود را از دست بدهد و رسوب کند. سپس کار شما آسان است. لاک‌پاک‌کن و استون نیز همین کار را انجام می‌دهند. البته لاک‌پاک‌کن و استون ضدرنگ هستند و می‌توانند روی سطوح رنگ‌شده تاثیر منفی بگذارند. مراقبت کنید.

پاک کردن جای چسب، نکته نهم: از حلال‌های صنعتی استفاده کنید!

گاهی ما فقط می‌خواهیم رد چسب را از روی میز کار یا پنجره اتاقمان پاک کنیم و شاید تا آخر عمرمان بیشتر از 6-5 بار درگیر این مسئله نشویم. پس هزینه‌کردن و خریدن حلال‌های صنعتی کار عقلانی‌ای نخواهد بود. اما افرادی که در کسب و کار هایی مانند شیشه‌بری یا نصب استیکرنوشته روی شیشه‌ مغازه‌ها مشغول هستند باید از حلال صنعتی به‌عنوان ابزار کار خود استفاده کنند. انواع حلال‌های صنعتی در بازار موجود هستند که ساده‌ترین آن‌ها تینر است.

حلال‌ها کابوس پاک کردن رد چسب را به تجربه‌ای آسان و سریع تبدیل می‌‌کنند.

چگونه از جاماندن رد چسب روی سطوح جلوگیری کنیم؟

دانستن اینکه چرا چسب‌ها از خود رد به جای‌ می‌گذارند اولین قدم برای پیش‌گیری است و تنها دلیل آن استفاده از چسب‌های نامناسب است. استفاده از نوار چسب روی سطوح خشک؟ اصلا ایده خوبی نیست. چسباندن آگهی روی دیوار‌های سنگی؟ به هیچ‌عنوان!

بعضی از افراد ترجیح می‌دهد که به جای چسب از نوار گافر استفاده کنند. این ایده خوبی است و تقریبا هیچ رد چسبی وجود نخواهد داشت. اما نکته اینجاست که این‌کار شاید خیلی به صرفه نباشد؛ زیرا نوارهای گافر قیمت بالایی دارند و برای هر پروژه‌ای قابل استفاده نیستند. البته نیازی هم به نوار گافر ندارید. فقط کافیست از چسب‌های مناسب استفاده کنید. نمی‌دانید چگونه چسب مناسبی انتخاب کنید؟ مقاله زیر کمک کننده خواهد بود.

.:: خرید عمده چسب پهن ::.

همه این‌ها برای این است که به شما بگوییم فقط کافیست کمی تحقیق و بررسی انجام دهید تا از افتادن رد چسب روی سطوح جلوگیری کنید.

نکته بعدی تمیز کردن سطح است. همیشه پیش از چسباندن چسب روی سطح مورد نظر، آنجا را خشک و تمیز کنید. کثیفی، گردوخاک، گریس، پرز، رنگ کهنه، گچ و… همگی می‌توانند عاملی باشند که باعث رد انداختن چسب روی سطح می‌شوند. اما مهمتر از آن می‌توانند باعث از بین رفتن و شکستن چسب خود شوند. همچنین، تازه‌سازی چسب نیز کمک کننده خواهد بود. اگر برایتان مقدور است هر چند وقت یکبار چسب کهنه را بردارید، زیر آن را خشک و تمیز کند و چسب جدیدی به جای آن بچسبانید.

نکته آخر نیز که از اهمیت بالایی برخوردار است، چسب‌هایی هستند که به طور خاص طوری طراحی می‌شوند که ردی از خود به جای نگذارند. مانند چسب گچبری. ما در کارخانه چسب تاو می‌توانیم این نوع چسب‌ها را برای شما تولید کنیم. برای سفارش چسب‌هایی که از خود ردی به جای نمی‌گذارند، با مدیرفروش شرکت تماس حاصل فرمایید.

امیدواریم مقاله‌ای که مطالعه فرمودید برایتان جذاب و کارآمد باشد. البته مطمئنیم روش‌هایی که آموزش داده‌ایم جواب می‌دهند. ما پذیرای هرگونه سوال، نظر، پیشنهاد و انتقاد از سوی مخاطبین گرامی خودمان هستیم. در نظرات همین پست، در صفحه صفحه اینستاگرام و در تماس‌های تلفنی، پذیرای شما هستیم.

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

4.9 / 5. تعداد رأی: 5470

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *